Βγαίνω και σήμερα για εξωτερικές, κύριος όπως πάντα. Με γαντάκια, με οινόπνευμα μπλε, με καραμέλες για καθαρή αναπνοή και με «παρακαλώ τηρείτε τις αποστάσεις». Το δρομολόγιο έχει Παλαιό Φάληρο, μέσω κέντρου όμως, για να δω και τι γίνεται.
Τα εμπορικά, πλην των εξαιρέσεων που ορίζει ο νόμος, είναι κλειστά. Φαντάζομαι κανά δυο «πονηροί» θα είναι ανοιχτοί. Αλλά, επίσης φαντάζομαι, θα τους αναλάβουν οι περιπολίες που γίνονται τόσο από αστυνομικά αυτοκίνητα όσο και από μοτοσυκλέτες. Εκατόν πενήντα παραβάσεις έως τα τώρα και συνεχίζουμε ακάθεκτοι.
Κίνηση λίγη, πραγματικά λίγη όμως. Θυμίζει τριήμερο Καθαροδευτέρας χωρίς κορονοϊό, που το 70% των κατοίκων τους κλεινού άστεως, βρίσκεται στις εξοχές και μαζεύει παπαρούνες. Βεβαίως, ως φυσικό επακόλουθο των σχεδόν άδειων δρόμων, οι κάτοχοι ΙΧ έχουν ξεχάσει κι αυτά τα λίγα που ξέρουν για το πως να χειρίζονται το όχημά τους. Βλέπετε ότι δε λέω να οδηγούν, διότι αυτή είναι μεγάλη κουβέντα.
Από κοντά και οι πεζοί, που νομίζουν ότι επειδή η κίνηση έχει αραιώσει, αποκτούν αυτόματα το δικαίωμα να διασχίζουν το δρόμο απ’ όποιο σημείο καρφωθεί στο ξεροκέφαλό τους καθώς και ότι τα πεζοδρόμια παύουν να έχουν πλέον χρηστική αξία και αποκτούν καθαρά διακοσμητική.
Στο κέντρο, μία δημοσιογράφα με ένα μαρκούτσι κι ένας οπερατέρ με μια κάμερα μίνι, προσπαθούν ματαίως να βρουν κάποιον να του πάρουν συνέντευξη, τους βλέπω για πλάνα αρχείου. Τρεις ξεΐγκλωτοι έχουν καβαλήσει ένα κάγκελο και λικνίζονται ρυθμικά οσάν να καβαλάνε αλόγατο. Ένας τουρίστας, ένας, τραβάει βίντεο.
Διασχίζω τη Συγγρού, μπαίνω Αμφιθέας, φτάνω παλαιό Φάληρο. Έξω από σούπερ μάρκετ, φαρμακεία και τράπεζες, δεν περιμένει ο ίδιος αριθμός καταναλωτών με χτες. Ίσως εν όψει της επικείμενης επέκτασης των περιοριστικών μέτρων, πραγματοποίησαν τις εργασίες τους εχτές και αράζουν σήμερα. Στο Τραμ, είναι πέντε επιβάτες μετρημένοι.
Το αστείο της ημέρας, ψιλικατζίδικο αλλοδαπού ιδιοκτήτη έχει αντικαταστήσει τη συνήθη ταμπέλα που απεικονίζει φρούτα και λαχανικά με μία προχειροφτιαγμένη από κολάζ φωτογραφιών αντισηπτικού, άζαξ και χαρτιών υγείας. Το λες κι επιθετικό μάρκετινγκ.