Ο Σόλων ήταν ένας από τους επτά σοφούς της αρχαίας Ελλάδας και γέννημα-θρέμμα Αθηναίος. Όχι σαν σήμερα που όλοι λέμε Αθηναίοι αλλά ξεχνάμε το χωριό απ’ όπου ξεκινήσαμε. Εκτός από το Πάσχα.
Και σαν ακραιφνής Αθηναίος, έχει πάρει πολύ βαριά το γεγονός ότι τα Μέγαρα έχουν καταλάβει το νησάκι της Σαλαμίνας, όπως όλοι οι συμπολίτες του άλλωστε. Το πόσο η πόλη δε μπορεί να χωνέψει την ήττα φαίνεται από το γεγονός ότι απαγορεύεται με νόμο και με ποινή θανάτου, ακόμα και η απλή αναφορά στο όνομα Σαλαμίνα. Επειδή όμως εκείνες τις εποχές οι Αθηναίοι ασχολούνται με τα κοινά και όχι με το πώς θα διοριστούν στο δημόσιο, ο Σόλων αναλαμβάνει δράση.
Αρχικά γράφει ένα ποίημα με τίτλο «Σαλαμίς» και αρχίζει να το απαγγέλει στην κεντρική αγορά, παριστάνοντας ότι έχει τρελαθεί. Έτσι γλυτώνει τη λογοκρισία (και το κεφάλι του) και παράλληλα ξεσηκώνει τους Αθηναίους στ’ άρματα στ’ άρματα. Φωνή λαού οργή θεού που λένε και οι άρχοντες αποφασίζουν, επίσημα, να πάρουν πίσω το νησί.
Αρχίζει λοιπόν να εφαρμόζεται το σχέδιο ανάκτησης, εμπνεύσεως αντίστοιχης ενός Μακιαβέλλι, ενός Ρισελιέ ή έστω ενός Φώσκολου στον Άγνωστο Πόλεμο. Ο Σόλων στέλνει έναν δικό του στη Σαλαμίνα τάχα μου εξόριστο έμπορο. Ενημερώνει τη φρουρά που κρατά το νησί ότι το σύνολο σχεδόν των Αθηναίων γυναικών, έχουν πάει όχι μόνον ομαδικά αλλά και χωρίς ανδρική συνοδεία, να προσευχηθούν στο ναό της Δήμητρας στο ακρωτήριο Κωλιάδος. Σημερινός Άγιος Κοσμάς.
Οι Μεγαρείς, χαρμάνηδες όπως είναι από γυναίκα, παρατούν το σκοπέτο, μπαίνουν στα πλοία, αποβιβάζονται στην ακτή και την πέφτουν στις θεούσες. Εκείνη τη στιγμή ακριβώς γίνεται το μεγάλο twist, ικανό να κάνει τον ο M. Night Syamalan να φάει τα λυσσακά του. Οι γυναίκες είναι στην πραγματικότητα μεταμφιεσμένοι Αθηναίοι στρατιώτες που πιάνουν τους Μεγαρείς με τις περισκελίδες στα γόνατα. Κίνηση ματ και η Σαλαμίνα γυρίζει στα χέρια της, όχι ακόμη, πρωτεύουσας.
Μετά βέβαια πέφτουν κάτι ψιλές και χρειάζεται η διαιτησία της Σπάρτης για να παραμείνει Αθηναϊκή, αλλά η ιστορία γράφει: Σόλωνας 1 – Μέγαρα 0. Μετά οι δύο πόλεις τα βρήκαν μεταξύ τους αλλά αυτή είναι μιαν άλλη ιστορία.