Μας αρέσει δε μας αρέσει, βρισκόμαστε στα πρόθυρα μιας κλιματικής αλλαγής. Και δε μιλάω για το φαινόμενο του θερμοκηπίου και τις πολικές αρκούδες. Μιλάω για τα δικά μας. Που από τις βροχές κοντεύουμε ν’ αποκτήσουμε λέπια. Αν ο καιρός συνεχίσει να συμπεριφέρεται τοιουτοτρόπως, αρκετές από τις πτυχές της ζωής μας θ’ αλλάξουν δραματικά. Προς το καλύτερο ή προς το χειρότερο, ανάλογα με την οπτική γωνία που έχει ο καθένας.
Σ’ αυτό το άρθρο εξετάζουμε 10 από αυτές τις πιθανές αλλαγές.
- Ο ανανάς θα είναι ντόπιος.
Θυμάστε μια σχετικά πρόσφατη διαφήμιση με το Βασίλη το Χαραλαμπόπουλο να κάνει το μανάβη και ο πελάτης να τον ρωτά αν ο ανανάς είναι ντόπιος; Σε λίγο αντί για μήλα, θα καλλιεργούμε παπάγιες και μαρακούγια. Επίσης τα βουνά θα γεμίσουν με φυτείες τσαγιού. Κατάσταση “έχουμε τσάι Κεϋλάνης, Earl Grey και Larisa premium red”. #orderfromnearfuture.
- Η τέλεια επιδερμίδα.
Λόγω της υγρασίας, η επιδερμίδα μας θα είναι τίγκα στο νερό. Οι ρυτίδες θα μειωθούν αισθητά, η ελαστικότητα θα διατηρείται για χρόνια, το δέρμα θα είναι λείο και απαλό. Ό,τι δηλαδή υπόσχονται τα προϊόντα ομορφιάς που κυκλοφορούν στην αγορά. Για του λόγου το αληθές, με την πρώτη ευκαιρία, τσεκάρετε το δέρμα Φιλιππινέζων, Ταϋλανδέζων και άλλων –έζων, που κατοικούν σε χώρες με αυξημένη υγρασία.
- Και σου’ κανε ένα μαλλί!!!!
Το φριζάρισμα θα βαρέσει κόκκινο. Η πλούσια, πυκνή, μεσογειακή κόμη που χαρακτηρίζει μεγάλο μέρος του πληθυσμού (κυρίως του γυναικείου), θα μοιάζει με κακογυρισμένο θρίλερ. Ο κλάδος της κομμωτικής θα προσαρμοστεί αναλόγως, ρίχνοντας καινούργια έλαια και αμέτρητα λαστιχάκια στη δίκαιη μάχη υπέρ του ίσιου μαλλιού.
- Λίγο κρασί, λίγο θάλασσα κι η ομπρέλα μου.
Τα πάσης φύσεως resort, θα μεταλλάξουν τις υπηρεσίες τους. Η παραλία δε θα πάψει να υφίσταται αλλά ο αριθμός των beach beds θα μειωθεί αισθητά, ακολουθώντας τη μείωση των ωρών ηλιοθεραπείας. Οι ομπρέλες θα ενισχυθούν ώστε να προστατεύουν εκτός από τη βλαβερή ηλιακή ακτινοβολία και από τις άξαφνες νεροποντές. Τέλος, τα μπαρ θα σερβίρουν μαζί με τα κοκτέιλ και ωραιότατο ζεστό Larisa premium red.
- Χειμερινές διακοπές για πάντα.
Η Ελλάδα είναι μια χώρα όπου το 80% των κατοίκων της έχει συνδυάσει τη λέξη “διακοπές” με το χρονικό διάστημα 1-20 Αυγούστου. Και το υπόλοιπο 20% με το χρονικό διάστημα 1/6-31/7. Θα πάρει κάμποσο, όμως αργά ή γρήγορα, κάποιοι θ’ αρχίσουν να σκέφτονται ότι φθινόπωρο με 28 βαθμούς, είναι καλή περίοδος για διακοπές. Αυτό σιγά σιγά θα εξαπλωθεί, οι bloggers θα γράφουν για τη νέα τάση των “καλοχειμωνικών διακοπών” (sic) και κάποια στιγμή θα πληρώνουμε 350 ευρώ για 3 μέρες και το Νοέμβριο.
- Τα φεστιβάλ.
Κάθε καλοκαίρι, σ’ όλη την Ελληνική ύπαιθρο, επικρατεί ένας καλλιτεχνικός οργασμός. Τραγουδιστές, συγκροτήματα, θίασοι, one man shows και λοιπά δρώμενα, τέρπουν το διψασμένο φιλοθεάμον κοινό. Από σοβαρές παραστάσεις μέχρι αρπαχτές σε πανηγύρια, κάθε δήμος και κοινότητα που σέβεται τους κατοίκους της περιοχής, διοργανώνει κάτι. Συνήθως σ’ ένα γήπεδο, με μια ξύλινη εξέδρα, ένα ηχητικό σύστημα τίγκα στα μπάσα και τον απαραίτητο λόγο-καλωσόρισμα του τοπικού “άρχοντα”.
Με τη βροχή να πέφτει όμως, οι γραφικές αυτές υπαίθριες εκδηλώσεις θα πρέπει να τροποποιηθούν. Σχέδια για σκέπαστρα και κλειστούς χώρους, περιμένουν τους αγνούς, τίμιους εργολάβους να τα κατασκευάσουν, σώζοντας έτσι την πλούσια νεοΕλληνική πολιτιστική μας κληρονομιά.
- Τα κουνούπια.
Λες και δεν είναι αρκετό ότι τα κουνούπια έχουν σταματήσει να βουίζουν. Σε περιβάλλοντα υγρά και τροπικά, οι αριθμοί τους πολλαπλασιάζονται πιο γρήγορα και από επιδόματα βουλευτών. Θα πρέπει να ενταθούν οι ψεκασμοί, να βελτιωθούν οι αντικουνουπικές αλοιφές και να κάνουμε εισαγωγή αρκετών σαυρών Gecko. Για την αποτελεσματικότητα των τελευταίων, εδώ https://bit.ly/2mYC9CV.
- Η Μόδα
Η μόδα επιτάσσει και η κοινωνία ακολουθεί. Παρ’ όλα ταύτα, ακόμη και αυτός ο τεράστιος κλάδος δημιουργίας προτύπων και συνειδήσεων, κάποιες φορές δεσμεύεται εν μέρει με το τι συμβαίνει γύρω του. Για παράδειγμα, οι σχεδιαστές γούνας στη Ρωσία έχουν περισσότερα μοντέλα να επιδείξουν απ’ ότι στην Καστοριά. Σε μια χώρα που βρέχει πολύ και συχνά, οι αρβύλες θα κλέψουν ένα μερίδιο αγοράς από τα σανδάλια. Και το δέρμα από το σουέντ.
- Η ψυχολογία του πλήθους.
Δεν είναι ψέμα ότι στις προηγμένες Δυτικές κοινωνίες με τον παλιόκαιρο, οι άνθρωποι είναι εσωστρεφείς, αλληλεπιδρούν δυσκολότερα, είναι πιο υπάκουοι στο νόμο και πιστεύουν ότι κάθε υπηρεσία πρέπει να πληρώνεται. Σε αντίθεση, όσοι μένουμε σε χώρες χαρά Θεού, διεπόμαστε κυρίως από το αρχαίο ρητό “ό,τι φάμε, ό,τι πιούμε κι ό,τι αρπάξει ο απαυτός μας”. Αν υποβληθούμε όμως σε μια μακραίωνη βροχερή και νεφελώδη διαδικασία, θα γίνουμε κι εμείς με τη σειρά μας παραγωγικοί μουρτζούφληδες.
- Η οικονομία.
Επειδή θα βρέχει συνέχεια, μέχρι να συνηθίσουμε τα καινούργια δεδομένα, θα καθόμαστε σπίτι. Αυτό θα δημιουργήσει μιαν αλυσιδωτή αντίδραση. Πρώτον θα παραγγέλνουμε ντελίβερι. Που σημαίνει ότι θα μειωθούν οι θέσεις των σερβιτόρων και θ’ αυξηθούν τα σκούτερ, με ό,τι αυτό συνεπάγεται από ασφάλειες, ανταλλακτικά και συνεργεία. Επίσης, επειδή θα βαριόμαστε να πάμε στο ΑΤΜ να κάνουμε ανάληψη, θα χρησιμοποιούμε e-banking και κάρτες. Αν η οποιαδήποτε κυβέρνηση καταφέρει να εισπράττει αυτόματα τον ΦΠΑ της συναλλαγής, θα βγούμε από τα μνημόνια εν ριπή οφθαλμού.
Όποια έξτρα αλλαγή μπορείτε να σκεφθείτε αναρτήστε τη στα σχόλια, ελεύθερα.